Show simple item record

dc.contributor.authorSchuessler, Jessica
dc.date.accessioned2019-01-03 17:11:22 (GMT)
dc.date.available2019-01-03 17:11:22 (GMT)
dc.date.issued2012-04-01
dc.date.submitted2018-11-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10012/14295
dc.descriptionCopyright remains with the author unless otherwise noted within. The University of Waterloo exercises its non-exclusive right to distribute and make this work available non-commercially for the purposes of preserving and sharing the work with scholars and the public. All further usage requires permission of the copyright holder.
dc.description.abstract« Est absurde ce qui n’a pas de but…Coupé de ses racines religieuses ou métaphysiques, l’homme est perdu, toute sa démarche devient insensée, inutile, étouffante ». Voilà la conception de l’absurde selon Eugène Ionesco (1909-1994), auteur d’un genre théâtral devenu populaire en France et dans les autres pays occidentaux pendant les années cinquante. Ionesco appartenait à un groupe qui se faisait connaître sous le titre de dramaturges du Théâtre de l’Absurde. [...]fr
dc.language.isofren
dc.publisherUniversity of Waterlooen
dc.titleLes éléments de l’existentialisme dans les pièces d’Eugène Ionesco, dramaturge du Théâtre de l’Absurdefr
dc.typeMajor Research Paperen
uws-etd.degree.departmentFrench Studies
uws-etd.degree.disciplineFrench Studies
uws-etd.degree.grantorUniversity of Waterloo
uws-etd.degreeMaster of Arts
uws.contributor.advisorCollington, Taraen
uws.contributor.affiliation1Faculty of Artsen
uws.published.cityWaterloo
uws.published.countryCanada
uws.published.provinceOntario
uws.typeOfResourceTexten
uws.peerReviewStatusUnrevieweden
uws.scholarLevelGraduateen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


UWSpace

University of Waterloo Library
200 University Avenue West
Waterloo, Ontario, Canada N2L 3G1
519 888 4883

All items in UWSpace are protected by copyright, with all rights reserved.

DSpace software

Service outages